Radiowy Teatr w Teatrze
Poezja romantyczna jest czasem dojrzewania języka polskiego, jego odwagi, precyzji, klarowności i mocy w porządkowaniu człowieczej ekspresji oraz w realizacji najwyższego ludzkiego powołania – nazywania stworzonego świata. W historii narodu polskiego język poezji romantycznej jest przestrzenią i procesem spajania narodu, objawiania mu jego tożsamości, formowania jego misji pośród innych narodów. W obliczu braku państwa, tłumienia życia publicznego, degradacji życia politycznego, społecznego i ambicji kulturowych, język poetów romantycznych jest enklawą wolności, kuźnią ducha i laboratorium postaw we wszystkich sferach polskiej kultury. Historycznie to czas narodowych powstań i formowania pojęcia „polskości”. Do dziś jego pamięć pozostaje dla nas niezastąpionym źródłem mocy naszej kultury.
Kurator artystyczny: Jarosław Gajewski
Cyprian Kamil Norwid, „Pierścień wielkiej damy”
reżyseria: Marek Pasieczny
aktorzy: Hanna Brulińska, Beata Passini, Tomasz Bielawiec, Włodzimierz Dyła, Paweł Ferens
muzyka: Joachim Mencel
Aleksander Fredro, „Trzy po trzy”
reżyseria: Grażyna Lutosławska
aktorzy: Edyta Ostojak, Mariusz Bonaszewski
Zygmunt Krasiński „Dwie rozmowy”
Rozmowa Męża (hrabiego Henryka) z Pankracym (kończącej trzecią część „Nie-boskiej…” – rozmowy w Rzymskich katakumbach, w której uczestniczy Wiktor, Symeon, Kornelia i Irydion (z trzeciej części „Irydiona”)
reżyseria: Aleksandra Głogowska
aktorzy: Krzysztof Szczepaniak, Szymon Kuśmier, Jerzy Zelnik, Marta Kurzak, Marcin Przybylski, Filip Gąsior
reżyseria dźwięku: Andrzej Brzoska
opracowanie i wykonanie muzyki: prof. Agata Sapiecha, Ela Sapiecha
Juliusz Słowacki, „Beniowski”
reżyseria: Jarosław Gajewski
scenariusz: Jarosław Gajewski, Michał Chorosiński
reżyseria dźwięku: Andrzej Brzoska
aktorzy: Dominika Chorosińka, Jarosław Gajewski, Dariusz Kowalski, Lidia Sadowa, Ksawery Szlenkier
muzyka: Joachim Mencel